Відповідно Наказ МОН № 1115 від 08.09.2020 року «Деякі
питання організації дистанційного навчання»
1. Організація навчання за технологіями дистанційного
навчання (далі ДТН) забезпечує можливість реалізувати право осіб
на якісну та доступну освіту відповідно до їх здібностей, інтересів, потреб,
мотивації, під карантину чи інших обставин, які об'єктивно унеможливлюють
відвідування закладів освіти в повному обсязі.
2. Освітній
процес у закладі може організовуватись у двох формах ( в залежності від
епідеміологічної ситуації): у дистанційне
навчання та змішана форма навчання .
3. Навчання
за ТДН здійснюється відповідно до
освітньої програми забезпечує виконання державних стандартів освіти.
4. З метою забезпечення в закладі освіти єдиних
підходів до створення електронного освітнього середовища всі суб’єкти
навчального процесу використовують
платформу «Нові знання», за допомогою
якої організовується освітній процес під час навчання з використанням технологій дистанційного навчання .
5. Організація
освітнього процесу здійснюється шляхом проведення навчальних
занять, вебінарів, онлайн форумів та конференцій, самостійних робіт,
консультацій та інших форм організації освітнього процесу, визначених освітньою
програмою.
6. Педагогічні
працівники, користуючись академічною свободою, можуть обирати форми,
інструменти для проведення занять в синхроному, асинхроному режимах.
7. Організація
освітнього процесу забезпечує регулярну
та змістовну взаємодію суб'єктів
навчання, з використанням форм індивідуальної та колективної (в
залежності від епідемситуації ) навчально-пізнавальної діяльності учнів, а
також здійснення ними самоконтролю під час навчання.
8. Отримання
навчальних матеріалів, спілкування між суб'єктами навчання забезпечується
передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або
асинхронному режимі.
9. Педагогічні
працівники самостійно визначають теми занять, які будуть виноситись на синхронний
або асинхронний режими, проведення
окремих навчальних консультативних занять.
При цьому
не менше 30% - для учнів 9-11 класів,
не менше 25 % - для учнів 5-8 класів,
не менше 20% - для учнів 1-4 класів навчального часу, організовується в
синхронному режимі (решта навчального часу організовується в асинхронному
режимі).
10. Для учнів,
які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин
(стан здоров'я, відсутність доступу (обмежений доступ) доступ до мережі Інтернет або технічних засобів
навчання, зокрема дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих
обставинах, багатодітних, малозабезпечених сімей тощо), педагогічні працівники забезпечують використання інших засобів комунікації,
доступних для учнів (телефонний, поштовий зв'язок тощо).
11. Класні
керівники, класоводи забезпечують
регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм підтримки
в освітньому процесі (за потреби).
12. Оцінювання
результатів навчання учнів проводяться за видами оцінювання, визначеними
спеціальними законами, і відповідно до критеріїв, визначених МОН України.
13. Оцінювання
результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з
використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій,
зокрема відеоконференц-зв'язку.
14. Організація
освітнього процесу під час навчання за ДТН здійснюється з дотриманням вимог
законодавства про освіту, захист персональних даних, а також санітарних правил
і норм (щодо формування розкладу навчальних занять, рухової активності, вправ
для очей, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами
навчання, тривалості виконання завдань для самопідготовки у позанавчальний
час).
15. Навчання
осіб із особливими освітніми потребами здійснюється з урахуванням
індивідуальної програми розвитку.
16. Облік навчальних занять і результатів навчання
учнів під час навчання за ДТН здійснюється у електронному журналі для учнів
5-11 класів, в класному журналі і у свідоцтвах досягнень для учнів 1-4 класів.
17. Для
організації навчання використовується електронний розклад занять,
електронний класний журнал/щоденники, які розташовані на порталі «Нові знання».
18. Облік робочого часу та оплата праці
педагогічних працівників, які організовують навчання за ДТН, здійснюється
відповідно до законодавства у сфері загальної середньої освіти.
19. Організація
освітнього процесу під час навчання за ДТН здійснюється у межах робочого часу
педагогічних працівників, який визначається відповідно до Закону України «Про
повну загальну середню освіту».
20. Заступники
директори забезпечують організацію освітнього процесу та здійснюють контролю за виконанням освітніх програм.
21. Заступники
директора забезпечують організаційну та методичну підтримку педагогічних
працівників для реалізації навчання за
ДТН.
22. З метою
забезпечення умов праці, необхідних для організації дистанційного навчання, відповідно
до умов трудового договору може здійснюватися надання педагогічним працівникам
персональних комп'ютерів (з можливістю використання засобів аудіо»,
відеоконференцзв'язку) в тимчасове користування.
23. Батьки сприяють виконанню дитиною освітньої
програми, навчальних програм з окремих предметів і досягненню передбачених ними
результатів навчання, реалізації індивідуальної освітньої траєкторії, дбають
про фізичне та психічне здоров'я дітей, формують у них навички здорового
способу життя, а також сприяють дотриманню учнями академічної доброчесності в
освітньому процесі.
24. У разі,
якщо під час навчання батьки не виконують свої обов'язки щодо забезпечення
здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в освітньому
процесі протягом 10 робочих днів підряд з невідомих причин, заклад освіти
інформує про це відповідну службу у справах дітей.
25. У разі
наявності в учня медичних протипоказань до занять із комп'ютерною технікою для
організації освітнього процесу під час надзвичайних обставин можуть використовуватися
інші прийнятні засоби взаємодії учасників освітнього процесу, визначені
закладом освіти за погодженням з повнолітнім учнем або батьками неповнолітнього
учня (одним із них).
26. Якщо під
час надзвичайних обставин для осіб з особливими освітніми потребами, зважаючи
на порушення або інші особливості їх розвитку, не може бути проведене
оцінювання результатів навчання з використанням технологій дистанційного
навчання, таке оцінювання може здійснюватися очно після завершення/послаблення
карантинних обмежень (у межах навчального року або до початку нового
навчального року).
27. Графік
проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових
занять (послуг) із використанням технологій дистанційного навчання
затверджується керівником закладу освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар